Bardziej cross-border

W 2021 umocniliśmy naszą pozycję platformy e-com wyspecjalizowanej w sprzedaży cross-border na 15 rynkach UE oraz Rosji i Ukrainie.

55 mln i 155 tys. transakcji

Zrealizowaliśmy blisko 55 mln zł obrotu (blisko 70% zagranicą), obsługując 155 tys. transakcji przy jednoczesnym wzroście rentowności sprzedaży o 60% r/r.

Kraje CEE

O ponad 150% wzmocniliśmy sprzedaż na rynku czeskim, słowackim, słoweńskim i węgierskim, głównie dzięki współpracy z Mall’em i platformą Alza (największą w Czechach i na Słowacji), która posługuje się własną logistyką dostaw, co wymagało po naszej stronie uruchomienia specjalnego magazynu typu cross-dock.

Rosja i Ukraina

W 2021 dzięki współpracy z platformami Ozon, Rozetka i Prom oraz dopracowaniu procesów celno-logistycznych rozpoczęliśmy sprzedaż tysięcy produktów na rynku rosyjskim i ukraińskim.

Pepco

W IV kw. po wielu miesiącach przygotowań wdrożyliśmy kompleksową strategię e-com dla Pepco. Serwisujemy cały proces od przygotowania produktów do sprzedaży online (zdjęcia, opisy i parametry) wystawienia i promocji produktów na największych platformach typu marketplace, po obsługę Klientów i logistykę magazynową.

100 mln w 2022

W 2022 skoncentrujemy się na wzroście skali biznesu i rozwoju organizacji. Mamy silne atuty: unikalny model biznesowy, profesjonalny zespół a także bardzo duże możliwości wzrostu w modelu paneuropejskim.

W 2022 skupimy się na uruchamianiu sprzedaży na nowych platformach i rynkach oraz pozyskiwaniu nowych producentów i dystrybutorów. Tylko w ostatnich tygodniach wystartowaliśmy i serwisujemy sprzedaż online m.in. dla Pepco, Eurofirany, TOP Secret, Jarstol, Vivaldi i holenderskiego dystrybutora TWM. Łącznie jesteśmy w procesie uruchamiania sprzedaży ponad jednego miliona produktów z różnych kategorii dla ponad pięćdziesięciu firm z całej Europy.

Abonament

W 2022 planujemy także uruchomić usługę serwisowania sprzedaży na platformach typu marketplace w krajach CEE w ramach abonamentu.

IPO

Dzisiejsze projekty będą stanowiły o przyszłej wycenie shumee i dostępnych opcjach strategicznych. IPO i notowanie akcji na giełdzie ma szereg zalet oraz otwiera sporo biznesowych możliwości. Dlatego jest jedną z możliwych strategicznych dróg naszego rozwoju. Decyzję podejmiemy w gronie akcjonariuszy w 2022 r.

Dziękuje Zespołowi shumee za 2021 i mocno wierzę, że 2022 będzie dla nas przełomowy.

Więcej o nas:

Shumee to platforma e-commerce dla przedsiębiorstw z całej Europy. Umożliwiamy sprzedaż̇ online w modelu cross-border na 15 rynkach UE plus Ukraina i Rosja. Działamy poprzez 35 największych europejskich platform typu marketplace.

 Oferujemy kompleksowe rozwiązania technologiczne, serwisowe i logistyczne. Są one dedykowane europejskim producentom i dystrybutorom, którzy chcą sprawnie rozpocząć sprzedaż online na rynkach europejskich i dotrzeć do kilkuset milionów klientów w lokalnym kontekście kulturowym i biznesowych, tj. wielojęzycznie oraz poprzez lokalne platformy, formy płatności oraz dostawy. W tej chwili zapewniamy już wsparcie w ramach całego łańcucha wartości e-commerce.

Obecnie shumee sprzedaje produkty na własny rachunek jako merchant – więcej na https://b2b.shumee.pl/. Na początku 2022 planujemy również uruchomić dla małych i średnich e-sklepów z Polski i Europy usługę serwisowania sprzedaży na platformach marketplace, w ramach usługi abonamentowej.

Nasz cel strategiczny to zbudowanie kompleksowego integratora europejskiego rynku e-commerce. Będziemy zapewniać e-sklepom technologię do integracji z platformami typu marketplace oraz z firmami kurierskimi, możliwość rejestracji na platformach i automatyczne tłumaczenia opisów produktów, obsługę zamówień w jednym miejscu, automatyczny przepływ informacji i kontakt z klientami. Dodatkowo także wielojęzyczną obsługę i zoptymalizowaną logistykę dostaw w modelu cross-border oraz dostęp do produktów w formule platformy dropshippingowej, czyli poprzez przejęcie całego procesu wysyłki sprzedawanych towarów.

Obecnie w ramach naszego ekosystemu umożliwiamy naszym klientom sprzedaż w kilkunastu krajach Europy. W tej chwili oferują oni ponad milion unikalnych produktów, i są to takie marki jak Pepco, BRW, Homla, Forte oraz największe europejskie platformy dropshippingowe.

Recommended Posts