Internetowy rynek handlu transgranicznego w Europie był wart 146 miliardów euro w 2020 roku. To wzrost o 35 procent w porównaniu z sytuacją rok wcześniej. Udział handlu transgraniczny stanowi 25,5% całkowitej sprzedaży internetowej w Europie.

Numerem jeden na liście największych firm handlu transgranicznego jest marka Ikea, z całkowitą sprzedażą cross-border na poziomie 53,25 mld euro. H&M wciąż jest numerem dwa, ale marki H&M Group Cos i &Other Stories również znalazły się w czołówce rankingu. Niespodzianką jest marka Pandora, która w tym roku weszła do pierwszej dziesiątki, notując pozycję w TOP 3. Koncern Zara odnotował spadek z trzeciego miejsca w roku 2020 na miejsce poza poniżej TOP 10.

Cross-border top 10

#Cross-border retailer
1Ikea
2H&M
3Pandora
4Smyths Toys
5Lego
6Nespresso
7Expert
8Cos
9Swarovski
10& Other Stories

CBCommerce komentuje: „Po raz pierwszy w historii ta dziesiątka składa się wyłącznie z sprzedawców wielokanałowych. Nowi gracze to Swarovski, Pandora, Expert, Cos i inne historie.”

Według CBCommerce, sprzedaż online B2C w 2020 roku wzrosła o 24 procent i wyniosła 573 miliardy euro, z czego 146 miliardów euro zostało wygenerowane przez transgraniczną sprzedaż internetową.

Recommended Posts