Czas i koszt dostawy a oczekiwania klientów

Ponad połowa (55%) kupujących nie dokona zakupu na stronie internetowej, jeśli sprzedawca nie wskaże, jakie są całkowite koszty wysyłki i kiedy produkt zostanie dostarczony.

Zgodnie z nowymi danymi konsumenckimi ESW (dawniej eShopWorld), wiodącej na świecie międzynarodowej firmy zajmującej się handlem elektronicznym, zapewnienie przejrzystych kosztów dostawy i możliwości transparentnego monitorowania procesu wysyłki będzie kluczem do zwiększenia konwersji sprzedaży transgranicznej w nadchodzących latach.

Badanie ESW „Global Voices: Pre-Peak Pulse 2021” przeprowadzone wśród prawie 15 000 konsumentów w czternastu krajach wykazało, że dostawa jest największym problemem w zakresie obsługi klienta, z którym borykają się detaliści i marki – 76% respondentów twierdzi, że chętniej kupują za granicą, jeśli wiedzą dokładnie kiedy otrzymają zamówiony produkt i jaki będzie sumaryczny koszt dostawy (także ewentualnych obciążeń celnych i podatkowych).

Ponad połowa (57%) konsumentów wskazała, że chętnie zaakceptowałaby dłuższe okno dostawy w zamian za darmową wysyłkę. Jednak 59% niemieckich i 56% francuskich respondentów wskazało, że dostawy międzynarodowe powinny docierać w tym samym czasie, co zamówienia krajowe.

Recommended Posts