Lokalizacja produktu w sprzedaży cross-border

Jeśli planujesz ekspansję i sprzedaż międzynarodową w krajach, upewnij się, że jesteś na to przygotowany. Dziś ekspansja międzynarodowa to jeden z najlepszych sposobów na rozwój biznesu. Na samym rynku UE istnieją ogromne możliwości ekspansji i wzrostu, nie wspominając o ogromnym rynku azjatyckim.

Lokalizacja produktu oznacza adaptację lub modyfikację produktu lub usługi dla danego języka, kultury lub regionu. Wielu myli lokalizację z tłumaczeniem, ale prawda jest taka, że tłumaczenie to tylko jedna część procesu. Aby nowa grupa docelowa mogła zaufać i kupić Twój produkt, musi on również dopasować się do lokalnej kultury i doświadczeń konsumenckich. Obejmuje to używanie lokalnych formatów adresów i dat, wyświetlanie prawidłowej waluty i jednostek miary, wybór odpowiednich kolorów i grafiki oraz wiele innych.

Oczywiście, nie należy zapominać o komunikacji z klientami w ich natywnym języku – jeśli zatrudnisz kogoś do przetłumaczenia Twojej witryny, być może będziesz musiał również zatrudnić osobę, która zapewni obsługę klienta także w lokalnym języku. 

Pamiętaj, że nawet jeśli dwa kraje mówią tym samym językiem, mogą występować między nimi znaczne różnice w pisowni, gramatyce i konwencjach doboru słów. Jeśli planujesz otworzyć swoją witrynę na rynku Ameryki Łacińskiej, musisz wziąć pod uwagę subtelne różnice w dialektach, aby uniknąć nieporozumień i  nie opisać produktu słowem obraźliwym dla którejś społeczności. 

Czy Twoja firma ma produkt, który chciałbyś zlokalizować na nowe rynki? Szukasz niezawodnego partnera do rozszerzenia swojej działalności na arenie międzynarodowej? Skontaktuj się z nami, a nasi eksperci ds. lokalizacji pomogą dobrać najlepsze rozwiązania.

Recommended Posts