E-commerce w Europie osiągnie ważny kamień milowy w 2021 roku. Liczba użytkowników e-commerce prawdopodobnie przekroczy 500 milionów. Przewiduje się również, że wskaźnik penetracji osiągnie prawie 60%. Handel elektroniczny w Europie staje się coraz bardziej popularny. W ubiegłym roku w Europie było 480,9 miliona użytkowników handlu cyfrowego. Docelowo liczba użytkowników e-commerce prawdopodobnie wzrośnie do 506,9 mln do końca tego roku.

Dla potrzeb metodologii prowadzonych badań statystycznych, zdefiniowano jak należy rozumieć proces transakcji online. Handel cyfrowy definiuje się jako wszystkie transakcje konsumenckie dokonywane przez Internet i bezpośrednio związane z zakupami online produktów i usług. Płatności można dokonywać za pomocą kart debetowych lub kart kredytowych. Może to również odbywać się za pośrednictwem dostawców usług płatności online, takich jak PayPal. Transakcje między osobami prywatnymi i przedsiębiorstwami są w szczególności wyłączone z obliczeń

500 milionów, co dalej?

W tym roku e-commerce w Europie po raz pierwszy przekroczy granicę 500 milionów. W tym samym czasie wskaźnik penetracji prawdopodobnie wyniesie 59,7%. Wskaźnik ten przekroczył próg 50% trzy lata temu. Oczekuje się, że do 2025 r. osiągnie 67,1%.

Wartość handlu elektronicznego

Według TradingPlatforms całkowita wartość transakcji związanych z handlem cyfrowym w Europie spadła w zeszłym roku o 12,18% do poziomu 573 miliardów euro. W tym roku branża handlu detalicznego online prawdopodobnie odbije się, rosnąc o 22,15% rok do roku. W ten sposób osiągnie prawie 700 miliardów euro.

Pozytywne perspektywy na przyszłość

Postęp technologiczny w ciągu ostatnich kilku dekad wywarł znaczący wpływ na handel cyfrowy. Dodatkowo, “lockdown” związany z pandemią COVID-19 zdecydowanie podkreślił jak ważny jest handel online w całej gospodarce. Obecnie nie ma żadnych zagrożeń dla dynamicznego wzrostu branży e-commerce, prognozy na 2022 r. już wykazują obiecujące odbicie.

Recommended Posts