Rynek e-commerce w Czechach

Największym graczem na czeskim rynku eCommerce jest alza.cz. Sklep miał przychód w wysokości 854 mln USD w 2020 roku. Za nim plasuje się mall.cz z przychodem 276 mln USD i rohlik.cz z przychodem 207 mln USD. W sumie trzy najlepsze sklepy odpowiadają za 35% przychodów online w Czechach.

Jednym z najszybciej rozwijających się sklepów na czeskim rynku jest funidelia.cz. Sklep osiągnął sprzedaż na poziomie około 4,4 mln USD w 2020 roku. Jego wzrost przychodów wyniósł 29% w roku poprzednim.

Oczekuje się, że ekspansja rynku e-commerce w Czechach będzie kontynuowana w ciągu najbliższych kilku lat. Jak wskazuje Statista Digital Market Outlook, średnia roczna stopa wzrostu przez najbliższe cztery lata wyniesie 4% w porównaniu do 15% wzrostu rok do roku. Spadek ten sugeruje że rynek e-commerce jest umiarkowanie nasycony. Potwierdza to także wskaźnik penetracji rynku zakupów online. Aż 51% czeskiej populacji kupiło co najmniej jeden produkt online w 2020 roku.

Najlepiej konwertującą kategorią produktów w Czechach, już od wielu lat jest Elektronika która odpowiada za 28% przychodów eCommerce. Na kolejnych miejscach plasuje się moda z 28%, zabawki, hobby i majsterkowanie z 23%, meble i sprzęt AGD z 12% oraz żywność i higiena osobista z pozostałymi 9%.

Recommended Posts