Transgraniczny e-commerce po pandemii…nadal rośnie

Pandemia Covid-19 przyspieszyła przejście konsumentów z handlu offline na online w tak szybkim tempie, że dane z amerykańskiego indeksu handlu detalicznego IBM pokazują, że handel cyfrowy rozwinął się o około pół dekady w niecały rok.

Handlujący na amerykańskim Amazonie sprzedali oszałamiające 3,4 miliarda produktów do maja 2020 r., w okresie obejmującym początek i szczyt pandemii w wielu regionach. To wzrost o 26% w porównaniu z rokiem poprzednim. W tym samym okresie Amazon poinformował, że jego sprzedawcy osiągnęli średnio 160 000 USD w rocznej sprzedaży, co stanowi znaczny skok w porównaniu ze średnią 100 000 USD odnotowaną rok wcześniej.

O ciągłym wzroście i globalnym przejściu na e-commerce w następstwie pandemii Covid-19 świadczy sprzedaż detaliczna e-commerce na całym świecie, która w 2020 r. osiągnęła 4,2 bln USD, co stanowi wzrost o 20% w porównaniu z 2019 r. Szacuje się, że do 2023 r. globalny e-commerce będzie wart oszałamiające 6,5 biliona dolarów, o 22% więcej niż w 2022 roku.

W 2020 r. udział handlu elektronicznego w handlu detalicznym wzrósł z 14% w 2019 r. do 17%. Rynek internetowy Mercado Libre w Ameryce Łacińskiej sprzedawał dwa razy więcej przedmiotów dziennie w drugim kwartale 2020 r. w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim. W Afryce platforma e-commerce Jumia odnotowała 50% skok w transakcjach w pierwszej połowie 2020 r. Tymczasem w Chinach udział sprzedaży detalicznej online wzrósł z 19,4% do 24,6% między sierpniem 2019 r. a sierpniem 2020 r.

Każdy wskaźnik pokazuje, że wzrost popularności handlu elektronicznego obserwowany w 2020 r. utrzyma się podczas ożywienia po pandemii, mimo że wiele regionów wychodzi z lockdown’u, a konsumenci wracają do zakupów w sklepach. McKinsey podaje, że transgraniczne przepływy płatności w 2019 r. wyniosły 130 bilionów dolarów, generując przychody z płatności w wysokości 224 mld USD (wzrost o 4% w porównaniu z poprzednim rokiem).

Recommended Posts