Wzrost popularności platform marketplace

Analiza przeprowadzona przez portal Cross-border Magazine pokazuje, że ponad 40% globalnych wydatków online po pandemii miało miejsce na platformach marketplace. Aż 72% kupujących na całym świecie twierdzi, że zakupy online zdecydowanie pomogły im przetrwać “lockdown” w 2020 roku. Ponadto 73% uważa, że handel elektroniczny nadal będzie dla nich ważny w 2021 roku i później.

Badanie wykazało, że 42% wydatków kupujących online trafiło do Amazona, Alibaby, JD.com, Mercado Libre i eBay’a. Ponad jedna czwarta łącznych wydatków na e-commerce w Wielkiej Brytanii przypadło na sam Amazon.

Warto zaznaczyć, że 64% kupujących w kanałach online twierdzi, że jest podekscytowanych perspektywą kupowania wszystkiego za pośrednictwem jednego sprzedawcy lub marketplace w przyszłości.

Platformy marketplace oferują najlepsze opcje dostawy
Dostawa ma coraz większe znaczenie dla klientów. 48% kupujących online twierdzi, że chce szybszej dostawy. 30% kupujących twierdzi, że oczekuje dostawy w ciągu 24 godzin. Co ważne, aż 66% kupujących twierdzi, że platformy marketplace oferują najlepszą elastyczność i szybkość dostawy.

Recommended Posts